Mission – Strategi & Innovation

 

Logo - Miladan1

 

 


 

” Miladan vil med innovation og kvalitet, skabe de bedste løsninger indenfor virksomhedens forretningsområder, samt etablere sig som den førende leverandør på det nord-europæiske marked “


CEO, Henrik Okkkerholm Thomsen

 


 

“Miladan vil skabe de bedste løsninger indenfor virksomhedens forretningsområder, samt etablere sig som den førende leverandør på det nord-europæiske marked”

 

Natur - Fremtid

 

2020 Strategi – ”Securing the Future

I Miladan er der udarbejdet en 3-års plan og strategi, som danner grundlaget for en effektiv strategisk retning, og ”Securing the future” handler i høj grad om etablering og innovation.

Etablering refererer til vores markedsposition. Miladans selvopfattelse er baseret på en tro og tillid til et pålideligt og kvalitetsrigt produkt.

Derfor er det også nødvendigt, at Miladan øger sin indsats som dominerende aktør på aktuelle markeder indenfor virksomhedens forretningsområder. Miladan skal etablere og cementere sin status som markedsleder på det nationale marked, mens udvidelsen af forretningsmarkeder skal sikre virksomhedens etablering som markedsaktør på hhv. det skandinaviske – og det tyske marked.  

Innovation refererer til vores måde at føre forretning på. Den innovative proces skal være en gennemgående tankegang, der afspejler igennem alle led og kanter i organisationen.

Digitaliseringen skal indgå som et afgørende element i kommende forretningsstruktur, som fokuserer på at skabe en lettere tilgængelig virksomhed. Brugervenlighed og kundeservice er nøgleord i denne proces, da alle vores eksisterende- og potentielle kunder skal kunne håndtere deres forretning igennem digitale platforme. Innovation skal også afspejle sig i produktkvaliteten.

Miladans produktsortiment skal tilpasse sig denne grønne retning, så virksomheden formår at præsentere en miljøvenlig virksomhed, der tænker på langsigtede og holdbare løsninger.

 

 

4 retninger til at sikre vejen mod ”Securing the future

 
Øget forretningsindsats

Miladan skal øge dens forretningsvolumen, hvis forretningen skal etablere sig som dominerende aktør på det skandinaviske og tyske marked, samt varetage sin position som markedsleder på det danske marked.

Der skal etableres nye salgsprocesser, som har fokus på at øge det nuværende salgsniveau, og der skal ske en forøgelse af personale i forhold til at skabe flere salgsopgaver internt i organisationen.

Produktudvidelse

I takt med at Miladans ønsker at etablere sig som markedsleder og udvide dens forretningsområder, så er det også en nødvendighed at foretage investeringer i produktudvidelser, som er relevante for Miladans eksisterende- og potentielle kunder.

Produkter skal afspejle en topmoderne og innovativ virksomhed, derfor er det nødvendigt med en kontinuerlig opdatering af de eksisterende produktsortiment.

Digitalisering

Den globale handel bliver mere digitaliseret, og Miladan skal følge denne udvikling. Fremover, skal en større del af Miladans omsætning være skabt af digitale medier. Miladan skal gennemgå en digital integration på et internt- og et eksternt niveau.

Den Interne integrering skal sikre en optimering af virksomhedens arbejdsprocesser, mens den eksterne integrering skal gøre Miladans forretning tilgængelig på digitale platforme for alle nuværende og potentielle kunder.   

Miljø

Miladan skal sikre virksomhedens grønne profil i forhold til produkter og arbejdsprocesser. Da Miladan opererer med produkter som er afgørende elementer i den globale og nationale miljødagsorden, er det også nødvendigt med løsninger, der gør sig gældende i holdbarhed og langsigtehed.

Enhver virksomhed har et ansvar for at bidrage samfundet og dets fremtid, og Miladan skal sikre at virksomhedens løsninger følger den påkrævende standard og skaber ekstraordinære miljøtiltag.